Zarządzenie nr 7/2017
Dyrektora Sandomierskiego Centrum Kultury
z dnia 8 lutego 2017 r.

w sprawie: wprowadzenia nowego Regulaminu Organizacyjnego Sandomierskiego Centrum Kultury.

§ 1

Na podstawie Ustawy z dnia 25 października 1991 roku o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (D.Z.U.2012.406 z późń.zm.)

 

§ 2

Wprowadza się Regulamin Organizacyjny Sandomierskiego Centrum Kultury stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia.

 

§ 3

Traci moc poprzednio obowiązujący Regulamin Organizacyjny wprowadzony Zarządzeniem Dyrektora nr 10/2010 z dnia 08.02.2010 r.

 

§ 4

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

Regulamin organizacyjny
Sandomierskiego Centrum Kultury w Sandomierzu

 

Rozdział I

Postanowienia ogólne

§ 1.

Regulamin organizacyjny, zwany dalej „regulaminem”, określa organizację i zasady funkcjonowania Sandomierskiego Centrum Kultury, zwanego dalej SCK.

§ 2.

1. Podstawę prawną niniejszego Regulaminu stanowią następujące akty:

1) Ustawa z dnia 25 października 1991 roku o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (D.Z.U.2012.406 z późń.zm.)

2) Uchwała Nr XXVIII/253/2008 Rady Miasta Sandomierza z dnia 17 grudnia 2008 roku w sprawie utworzenia samorządowej instytucji kultury.

3) Statut Sandomierskiego Centrum Kultury nadany uchwałą nr XXV/274/2013 Rady Miasta Sandomierza z dnia 23 stycznia 2013 r.

§ 3.

1. SCK posiada osobowość prawną i jest wpisane do rejestru instytucji kultury prowadzonego przez Gminę Miejską Sandomierz w księdze rejestrowej pod numerem 2.

2. Siedzibą Sandomierskiego Centrum Kultury jest miasto Sandomierz.

§ 4.

Regulamin organizacyjny Sandomierskiego Centrum Kultury nadawany jest przez dyrektora SCK po zasięgnięciu opinii organizatora.

 

Rozdział II

Cele i przedmiot działalności

§ 5.

Celem SCK jest rozpoznawanie, rozbudzanie i zaspokajanie potrzeb i aspiracji kulturalnych społeczeństwa poprzez tworzenie, upowszechnianie, organizowanie oraz promowanie działalności artystycznej i kulturalnej na terenie swojego działania.

§ 6.

Do zakresu działalności SCK należy:

1) Prowadzenie edukacji kulturalnej i artystycznej, szczególnie wśród dzieci i młodzieży,

2) Organizowanie różnorodnych form edukacji kulturalnej i wychowania poprzez sztukę,

3) Wspieranie i organizowanie amatorskiej twórczości artystycznej, rekreacji i wypoczynku,

4) Organizacja wydarzeń kulturalnych, artystycznych, rekreacyjnych, promocyjnych i turystycznych o zasięgu lokalnym, krajowym i międzynarodowym,

5) Promowanie szeroko rozumianej kultury zdrowotnej,

6) Współpraca z instytucjami, stowarzyszeniami i zawiązkami twórczymi oraz twórcami indywidualnymi,

7) Prowadzenie działalności turystycznej, promocyjnej, wystawienniczej, wydawniczej – na miarę potrzeb,

8) Współpraca zagraniczna i wymiana młodzieży w zakresie działań kulturalnych,

 

Rozdział II

Struktura organizacyjna

§ 7.

Działalnością SCK kieruje dyrektor, który organizuje jego pracę, reprezentuje go na zewnątrz, a także odpowiada za prawidłową realizację działalności statutowej oraz właściwe gospodarowanie mieniem i środkami finansowymi instytucji.

 

§ 8.

1. Do zakresu działań dyrektora SCK należy w szczególności:

1) Sprawowanie nadzoru nad mieniem SCK,

2) Ustalenie koncepcji i kierunków działalności SCK,

3) Nadzór nad prawidłową gospodarką środkami finansowymi i rzeczowymi,

4) Ustalanie regulaminu organizacyjnego, opracowywanie i wprowadzanie struktury organizacji wewnętrznej SCK,

5) Wydawanie zarządzeń wewnętrznych określających zasady funkcjonowania SCK,

6) Określanie i zatwierdzanie zakresu obowiązków wszystkich pracowników SCK,

7) Zatrudnianie, awansowanie i zwalnianie pracowników,

8) Opracowywanie planów działalności merytorycznej i finansowej SCK przy uwzględnieniu wysokości dotacji organizatora.

9) Pozyskiwanie dodatkowych środków finansowych na realizację zadań statutowych.

2. Tryb działania oraz powoływania i odwoływania dyrektora określa statut SCK oraz ustawa o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej, a także stosowne Rozporządzenia MKiDN.

 

§ 9.

1. W przypadku nieobecności dyrektora uniemożliwiającej bieżące zarządzanie SCK, związanej w szczególności z wyjazdem służbowym, urlopem, chorobą, zastępuje go kierownik ds. administracyjnych. W sytuacji nieobecności wyżej wymienionego, dyrektora zastępuje asystent ds. promocji i turystyki.

 

§ 10.

SCK realizuje swoje zadania w oparciu o niżej wymieniony schemat organizacyjny:

1) Główna księgowa. Główna księgowa jest odpowiedzialna za całokształt gospodarki finansowo-rzeczowej SCK prowadzonej na zasadach określonych dla instytucji kultury. Do zadań Głównej księgowej należy w szczególności:

- obsługa finansowo księgowa SCK,

- opracowywanie planów finansowych i zabezpieczenie ich prawidłowej realizacji w oparciu o obowiązujące przepisy prawne i akty normatywne,

- sprawozdawczość finansowa i statystyczna,

- opracowywanie instrukcji obiegów dokumentów finansowych oraz nadzór i kontrola realizacji zaleceń w niej zawartych, jak również wszystkich innych operacji finansowo-rzeczowych realizowanych przez upoważnionych pracowników,

- nadzór nad prawidłowym wydawaniem, prowadzeniem i rozliczaniem wpływów z raportów kasowych, zaliczek i innych zobowiązań finansowych,

- stała kontrola kasy SCK,

- prowadzenie nadzoru nad gospodarką rzeczowo-memoriałową i mieniem SCK,

- prowadzenie rachunków SCK i innych funduszy celowych,

- przygotowywanie płac dla pracowników,

- prowadzenie dokumentacji kadrowej wszystkich pracowników SCK,

- prowadzenie i nadzór nad inwentaryzacją majątku SCK,

- sporządzanie wymaganych dla SCK sprawozdań w zakresie finansowo-rachunkowym.

 

2) Dział Administracyjny, którym kieruje kierownik Działu Administracji w skład którego wchodzą następujące stanowiska pracy: specjalista ds. administracyjnych, animator kultury, specjalista ds. kina, pracownik obsługi, robotnik gospodarczy.

Do zadań Działu Administracji należy w szczególności:

- zapewnienie sprawnej działalności administracyjnej wszystkich komórek organizacyjnych SCK,

- zaopatrzenie SCK w urządzenia, materiały i sprzęt biurowy, środki czystości,

- prowadzenie spraw pracowniczych i kadrowych SCK,

- utrzymywanie porządku w pomieszczeniach SCK,

- zabezpieczenie przeciwpożarowe budynków i obiektów SCK,

- kontrola i zabezpieczenie spraw związanych z bhp,

- prowadzenie opieki nad osobami odbywającymi staż lub praktyki w SCK,

- przygotowywanie dokumentacji przetargowej zgodnie z ustawą o zamówieniach publicznych,

- regulowanie i nadzorowanie wynajmu pomieszczeń SCK,

- współpraca z pozostałymi działami SCK przy realizacji organizowanych imprez,

- prowadzenie Kina Starówka i koordynacja jego działalności,

- prowadzenie serwisu internetowego Kina Starówka,

- sprawowanie pieczy nad przestrzeganiem procedury ochrony danych osobowych w SCK,

 

3) Dział Promocji i Turystyki podlega asystentowi ds. promocji i turystyki w skład którego wchodzą następujące stanowiska pracy: specjalista ds. promocji i turystyki, starszy referent ds. promocji i turystyki, referent ds. promocji, sprzedawca biletów - kasjer.

Do zadań Działu Promocji i Turystyki należy w szczególności:

- obsługa ruchu turystycznego w Centrum Informacji Turystycznej, na Bramie Opatowskiej i w innych obiektach turystycznych – na miarę potrzeb,

- prowadzenie punktu CIT i BO,

- koordynowanie spraw związanych z działalnością promocyjną i bazą noclegową,

- udział w opracowywaniu rocznego kalendarza imprez,

- opracowywanie harmonogramów i planów pracy pracowników CIT, BO i innych na miarę potrzeb,

-współpraca z twórcami oraz realizatorami przedstawień i wydarzeń artystycznych,

- prowadzenie oddanego w użyczenie obiektu noclegowego Krępianka,

- utrzymywanie stałych kontaktów z władzami samorządowymi, instytucjami miejskimi, organizacjami społecznymi i mieszkańcami, w celu zapewnienia pełnej informacji o wydarzeniach organizowanych i współorganizowanych przez SCK,

- prowadzenie serwisu internetowego pod adresem www.sandomierz.travel i http://krepianka.eu,

- współpraca z pozostałymi działami SCK przy realizacji organizowanych imprez,

- prowadzenie bazy czynnych przewodników turystycznych w celu obsługi grup wycieczkowych,

- opracowywanie i realizacja planów promocji Sandomierza w porozumieniu z Burmistrzem Sandomierza.

 

4)Dział Techniczny podlega asystentowi ds. technicznych w skład którego wchodzą następujące stanowiska pracy: specjalista ds. technicznych:

Do zadań Działu Technicznego należy w szczególności:

- zapewnienie niezbędnego sprzętu nagłośnieniowego i oświetleniowego na wydarzeniach z udziałem SCK, oraz dbałość o właściwy dobór i jakość dźwięku i światła dla organizowanych imprez,

- obsługa oprawy muzycznej i oświetleniowej dla zespołów artystycznych działających przy SCK oraz podczas wszystkich organizowanych imprez,

- dbałość o sprawność techniczną urządzeń akustycznych, oświetleniowych oraz sprzętu audiowizualnego będącego na wyposażeniu SCK,

- dbałość o należytą eksploatację, konserwację, przechowywanie i ochronę urządzeń akustycznych i audiowizualnych przed przedwczesnym zużyciem,

- nadzór nad stanem technicznym budynków i obiektów należących do SCK, drobne naprawy, konserwacje sprzętu i lokali administrowanych przez SCK,

- współpraca z pozostałymi działami przy realizacji organizowanych imprez
i codziennej działalności SCK.

 

5) Dział artystyczny i organizacji imprez podlega asystentowi artystycznemu oraz asystentowi programowemu w skład którego wchodzą następujące stanowiska pracy: główny instruktor artystyczny, referent ds. artystycznych, pracownik obsługi, pracownik gospodarczy, intendent.

Asystent artystyczny odpowiada za należytą organizację wydarzeń kulturalnych. Asystent programowy odpowiada za organizację stałej oferty zajęć i warsztatów.

Do zadań Działu artystycznego i organizacji imprez należy w szczególności:

- organizacja imprez artystycznych, estradowych, teatralnych, festiwali i innych wydarzeń zgodnie ze statutem SCK,

- kształtowanie gustów i upodobań słuchaczy poprzez organizację koncertów i przedstawień o charakterze edukacyjnym dla dzieci i młodzieży,

- organizacja imprez własnych oraz na zlecenie instytucji, firm i innych podmiotów,

- organizacja zajęć, wystaw, wernisaży, warsztatów, plenerów, spotkań autorskich,

- współpraca i utrzymywanie stałego kontaktu z artystami, z kraju i z zagranicy,

- prowadzenie działań z zakresu animacji społecznej i aktywizowania społeczności lokalnej,

- prowadzenie zajęć w pracowniach tematycznych,

- nadzór nad instruktorami prowadzącymi zajęcia edukacyjno-artystyczne,

- promowanie SCK poprzez współpracę z mass mediami, organizacjami i instytucjami na terenie Sandomierza.

- przygotowywanie informacji prasowych oraz relacji z wydarzeń kulturalnych,

- prowadzenie serwisu internetowego pod adresem www.esceka.pl,

- zbieranie informacji dotyczących pozyskiwania i wykorzystywania środków pomocowych z Unii Europejskiej i innych zewnętrznych źródeł, oraz dokładanie starań o ich pozyskanie,

- przygotowywania propozycji do kalendarza imprez SCK – z uwzględnieniem wszystkich informacji niezbędnych do jego promocji,

- współpraca z pozostałymi działami SCK przy realizacji organizowanych imprez,

- współpraca z innymi podmiotami przy organizacji wydarzeń kulturalnych, ze szczególnym uwzględnieniem szkół na terenie Sandomierza.

§ 11.

1. SCK realizuje swoje statutowe zadania w zakresie edukacji artystycznej, rozwijania kultury, promocji kultury, zdrowia i turystyki w szczególności w oparciu o następujące pracownie artystyczne:

1) Pracownia muzyczna

2) Pracownia wokalna

3) Pracownia plastyczna

4) Pracownia teatralna

5) Pracownia tańca

6) Pracownia fotograficzna

7) Klub Seniora

2. Zajęcia w pracowniach prowadzone są przez instruktorów lub specjalistów z danej dziedziny.

 

Rozdział III

Zasady kontroli wewnętrznej

§ 12.

1. Kontrola wewnętrzna w SCK stosowana jest w zakresie określonym w ustawie o finansach publicznych, a jej celem jest zapewnienie w szczególności zgodności działalności z przepisami prawa oraz procedurami wewnętrznymi, skuteczności i efektywności działania, wiarygodności sprawozdań, ochrony zasobów, przestrzegania i promowania zasad etycznego postępowania, efektywności i skuteczności przepływu informacji oraz zarządzania ryzykiem.

2. Standardy kontroli zarządczej w jednostkach sektora finansów publicznych określają odrębne przepisy.

3. Kontrolę zarządczą w SCK sprawują: dyrektor i główna księgowa.

 

Rozdział IV

Postanowienia organizacyjno – porządkowe

§ 13.

1. Zakres zadań pracowników merytorycznych, administracji i obsługi, związanych z zajmowanymi stanowiskami pracy, określa zakres czynności służbowych tych pracowników.

2. Wszyscy pracownicy, którym z tytułu czynności zawodowych powierza się mienie w SCK powinni złożyć odpowiednie oświadczenie o odpowiedzialności materialnej.

3. Niniejszy regulamin obejmuje wszystkich pracowników.

4. Znajomość regulaminu jest obowiązkiem każdego pracownika SCK, potwierdzonym złożeniem podpisu pod imiennym oświadczeniem.

5. Nieprzestrzeganie regulaminu stanowi naruszenie obowiązków służbowych i pociąga za sobą odpowiedzialność porządkową lub dyscyplinarną przewidzianą Kodeksem Pracy.

 

Rozdział V

Postanowienia końcowe

§ 14.

1. Schemat organizacyjny SCK określa załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu stanowiący jego integralną część.

2. Zmiany postanowień regulaminu mogą być wprowadzone aneksem w trybie właściwym dla jego nadania.

§ 15.

1. Regulamin wchodzi w życie z dniem 08.02.2017 r.

2. Z chwilą wejścia w życie niniejszego regulaminu traci moc dotychczasowy regulamin organizacyjny wprowadzony Zarządzeniem Dyrektora nr 10/2010 z dnia 08.02.2010 r.

InformacjeInformacje:

Liczba wyświetleń: 1851

Utworzono dnia: 16.02.2017

Dokument wprowadził:
Joanna Bartosik

Dokument opublikował:
Joanna Bartosik

Historia publikacjiHistoria publikacji:

16.02.2017, Joanna Bartosik:

Edycja dokumentu Regulamin organizacyjny Sandomierskiego Centrum Kultury

16.02.2017, Joanna Bartosik:

Edycja dokumentu Regulamin organizacyjny Sandomierskiego Centrum Kultury

16.02.2017, Joanna Bartosik:

Edycja dokumentu Regulamin organizacyjny Sandomierskiego Centrum Kultury

16.02.2017, Joanna Bartosik:

Edycja dokumentu Regulamin organizacyjny Sandomierskiego Centrum Kultury

16.02.2017, Joanna Bartosik:

Edycja dokumentu Regulamin organizacyjny Sandomierskiego Centrum Kultury

16.02.2017, Joanna Bartosik:

Edycja dokumentu Regulamin organizacyjny Sandomierskiego Centrum Kultury

16.02.2017, Joanna Bartosik:

Edycja dokumentu Regulamin organizacyjny Sandomierskiego Centrum Kultury

16.02.2017, Joanna Bartosik:

Dodanie załącznika Regulamin organizacyjny Sandomierskiego Centrum Kultury

16.02.2017, Joanna Bartosik:

Utworzenie dokumentu Regulamin organizacyjny Sandomierskiego Centrum Kultury